Wednesday

Helgen kommer jag spendera med familjen i Gällivare. För en gångs skull känns det faktiskt roligt att fara hem... eller.. roligt kanske är fel ord att beskriva känslan med men, det känns... skönt. Gällivare har väl sin charm trots allt. Saknar Mille, ska ta en massa långa promenader med honom under helgen. Och sist men inte minst så måste jag köra bil. Jag har ju faktiskt bokat uppkörningen nu. Shit!
Har alltså en helg i mjukisbyxorna att se framemot, inte mig emot. Kanske att man svirar om till partykläderna på lördag kväll.. men bara kanske :-)

Jag måste ju bara berätta tabben jag gjorde nyss, skulle ta bussen hem från Moa och ställer mig på felsida av vägen, där såg jag bussen komma, och plötsligt slog det mig att jag stod på felsida. Självklart var det försent. Vad hade jag tänkt liksom? Att just min buss skulle köra emot all trafik eller? Jag visste ju mycket väl vilket håll jag skulle åt. Nä en typsik "Susanna-tabbe", det var bara att börja gå hem i kylan! Gudskelov att jag har körkort snart.



"när vi
stod ute och väntade på bussen
kramade du
din hand i min och blyglog

jag vågade inte säga någonting
då skulle allt gått sönder
men i min tystnad
log jag åt att du var med mig

bara åt att du var med mig"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback