do!!

jaa, vi kom med baten till koh tao!! :) gick glada pa baten och hade ingen aning att varan varsta resa nagonstins vantade!! ska forsoka forklara hur det var, men gar nog inte att beskriva...

baten var gjord for kanske 100 pers och vi var saker over 200-300 pers pa den.. folk trangdes pa golvet; tyckte det var javla jobbit men ingen storre fara :) nar farden borjade var det ganska gungit... men efter ett tag blev det fruktansvart. vi fick panik och borjade skrika turn around och snart skrek alla det!! jag borjade kanna mig javligt yr nar baten bara gungade at alla hall och tillslut kom spyan... sprang i panik och letade en toa!! UPPTAGEN!! snart spydde alla overallt i tvattstall i alla soptunnor. FRUKTANSVART!! plus att alla var livradda.. nar jag sager att baten gungade menar jag att den VERKLIGEN gungade!!!!!! kandes som den skulle tippa plus att den slog sa hart mot vagorna att vi alla var sakra pa att den snart skulle ga sonder.. mitt ute pa havet!! de som jobbade pa baten hade panik och var aven dom javligt radda (detta lugnade ju ingen). 200 spyandes och panikslagna passagerare, plus dom sjalva att ta hand om. stackarna!! folk borjade svimma och krampa av panik och illamaende, bilket utloste annu mer panik!!!! jag lag dackad pa golvet med hunudet i en spypase!!! sag stjarnor overallt!! och jag var inte ensam...
drickakylar (ja sana dar stora som vi har pa statoil) valte!! GLAS overallt och drickor rullade runt.. bara tur att ingen fick over sig!!!  lag livradd och SVINSJUK pa golvet bland 100 andra som madde likadant!! elli begarde en flyvast!! insag att det ALDRIG skulle finnas flytvastar at alla!!! tessi gjorde ett forsok att sta pa tva ben och detta slutade med att hon hamnad over en kille pa golvet!! vaskor overallt dessutom!!!
var undrer tva timmar helt saker pa att min sista stund var kommen och detta var riktigt jobbit!! hann tanka riktigt djupa tankar under den tiden.

plotsligt, efter en vaaaldigt lang timme (troligtvis den langsta i mitt liv) skriker nagon: jag ser en o!!! YES!!!

ja, vi kom fram levade!! tog dock ett tag innan man ens hade ork att komma upp fran golvet pa den dar javla baten. kanner oss annu ratt sluta och inte helt pa G!

det varsta ar att den enda utvagen fran on ar med BAT!! jaja, man kanske har hunnit smalta handelsen lite mer om nagra dagar da vi ska bege oss.... for just nu satter jag mig fan inte pa en bat!!! :(

svart att beskriva denna hemska upplevelse. men jag ahr inte overdrivit ett dugg (snarare underdrivit)

men till det positiva.. vi lever och mar hyffsat bra efter omstandigheterna :) solen har skinit hela dagen och vi har fatt bada och sola plus utforska on lite. vacker :) synd bara att alla strander ar borta p.g.a oversammning :( hade nog varit annu finare om det hade funnits en strand :) at just en riktigt god middag.. stark som vanligt :)
har fatt ett riktigt fint boende till ett bra pris!


hoppas allt ar bra!

puss!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Oj, oj vilken båtresa :O Tur att ni kom iland helskinnade! Var rädd om dig sista veckan :) Kram Ann-Sofie

2009-11-06 @ 15:46:50
Postat av: Ingalill

Ni har nog en skyddsängel med er. Jag förstår att det tar tid att bearbeta en sån skräckupplevelse. Men det hjälper att prata o skriva om det!Låt nu inte detta skugga resten av resan ,utan fånga dom fina stunderna . Men ska jag vara ärlig, så nog blir vi glada när vi har dig på hemmamark igen! Kram!

2009-11-06 @ 16:23:53
Postat av: ingalill

Ni har nog en skyddsängel med på er resa! En sån hemsk upplevelse tar nog tid att bearbeta. Så prata o skriv om det.Men låt den ändock inte hindra er från att njuta av resterande tid på er resa. Njut av de fina stunderna. Och ska jag vara ärlig så kommer det att kännas bra när du står på hemmamark igen! Kram! Och än en gång, Var rädd om er!

2009-11-06 @ 17:31:05
Postat av: Mamma

Allt skall ni då få vara med om. Tack och lov att det slutade bra. Ær på jobb och lite stressad men det kænns så skønt att veta att allt ær bra. Kramar mAMMA

2009-11-06 @ 22:31:06
Postat av: Elli

Fy vad läskigt! Tur att det gick bra iaf.



2009-11-07 @ 20:50:00
Postat av: Eva-Lina

Men vad otäckt! Vilken himladens tur att det gick bra för er till slut. Kram

2009-11-09 @ 07:58:34
Postat av: Annica

Shit, lät inte alls roligt det där. Förstår att ni var rädda!! Så typiskt att man på många ställen inte tänker på säkerheten då man proppar båtar,bussar etc. med för mkt folk :(. Hoppas att resan hem går bättre och att ni får kanon väder sista tiden. Kram från oss

2009-11-09 @ 20:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback