KOH SAMUI!! :)

hej alla!! dags att skriva lite om det som hant hittills da.
motte upp tjejerna pa arlanda... men fick dock skiljas lika snabbt eftersom dom skulle till en helt annan terminal. visste inte da all dramatik som skulle komma... forsoker fa tag pa dom efter ett tag men bara upptagetton. det var nu jag anade att nagot inte stod ratt till hos dom. fick sedan ett sms som sa att det var tjorv med tessis biljett. NEEEJ, INTE TJOORV!! tankte jag.

ovetande om tessi skulle komma med sitt flyg eller inte hoppade jag pa mitt flyg till amsterdam. val framme i amsterdam fick jag ett sms att tessi inte kom med. VA?? det har hander ju bara pa film...

flygresan till bangkok gick bra (dock lessen over att tessi inte var med). var vaken kanske 1 timme av hela resan. matpaus och kisspaus :) val framme i bangkok fick jag dock ett gladjande sms.. tessi hade hunnit ifatt bangkokflyget i london. HON KOMMER!!

timmarna i bangkok gick segt fram tills dess att tessi och elli kom. satte mig pa en bank och rorde mig inte ur flacken. kandes sakrast sa :)

men sen kom dom!! YES!! allt gick fort och vi tog en "taxi" in till bangkok. jag var livradd!! eftersom jag sag en baseballtraliknandesak i bagaget nar han stoppade in vara vaskor dar. misstanksaam som jag ar letade jag efter alla tecken pa strid i bilen. och alla tecken pa att han kanske skulle kidnappa oss??!!! satt tyst och stel hela vagen. men naa.. han var tydligen ingen kidnappare, utan en vanlig taxichaffor.. what? :)

inne i bangkok bokade vi flyg och boende i koh samui... sen en taxi tillbaka till flygplatsen. denna gang var taxin rosa och skitsnygg och hade atminstone en TAXIskylt pa taket.. sa jag kande mig saker :)

vart boende nar vi kom fram till koh samui var hemskt! som en fangelsecell. 4 betongvaggar, en sang, en madrass pa golvet (vem fan vill sova pa golvet och bli uppaten av kackerlackor och spindlar?? inte jag), och en toa.

tidigt pa morgonen efter gav vi oss ut och letade nytt boende. hittade en mysig bungalow nara stranden dar vi bestamde oss for att sova 2 natter. 113 kr natten. :)

efter det gick vi pa stranden for att sola och bada... riktigt hett!! var ute i solen 4 timmar och vi alla ar lite branda. okej... solen var bakom moln hela tiden, sa var helt sakra pa att den inte tar sa mkt.. sa anvande kanske inte den starkaste solskyddsfaktorn (typ ingenting alls)  (forlat mamma, pappa, jon, broder, svagerskor, svarmor, svarfar + alla andra som sagt att jag maste smorja mig noga) hihi.

sen hem och duscha och fixade oss... (ingen av oss hade duschat sen i fredags) sa det var harligt :) sen ut pa "stan" och kika lite.
at riktigtgod mat. currykyckling typ. MUMS :)
sen tog vi alla varsin entimmes helkroppsmassage pa ett spa.. for endast 40 kr. gudomligt!! :)
efter det rakade vi ga forbi en club dar dom hade upptradanden. vi tankte.. vafan.. ar rihann och whitney huoston har??? insag ganska snabbt att det var transor som stod och mimade.. :) men kul var det iaf!! :)

imorse vaknade vi av att det lat som att det foll hundra bomber over koh samui. ett fruktansvart askvader!!! tank en som hemma fast massamassa ganger varre. (det skulle du sett alskling hihi). osregnade hela morgonen!! sen vid 11 sken solen lika starkt igen och stranden vantade pa oss.....

nu ska vi flytta oss vidare imorgon. hittade annu finare bungalower en bit bort... just vid stranden for endast 80 kr natten. PERFEKT!

puss fran en solbrand susanna!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback